Marlous Brok

 

Mijn naam is Marlous Brok. In 2019 ben ik begonnen met het geven van yogalessen in Markelo.  Begin 2020 heb ik ook de yogastudio in de Laarschool in Goor overgenomen. De meeste yogalessen in de yogastudio worden door mij verzorgd. 

Yoga is voor mij heerlijk, ontspannend, krachtig en soms pittig. Ik beoefen al bijna 20 jaar yoga en wil mijn enthousiasme graag delen. Behalve rust en ontspanning zorgt het dagelijks beoefenen van yoga er ook zeker voor dat ik lekker in mijn vel zit. Voor mij is yoga een fijne manier om lichaam en geest te verbinden. Dit alles wel met een flinke dosis nuchterheid. 

Ik woon in Markelo met mijn man en onze kinderen van 6 en 8 jaar. 

 

  • 2021 Rugklachten en yoga als effectieve methode (Healthy Yoga)

  • 2021 Yin yogadocent 2, inclusief bijscholing: verdieping in Anatomie & Bewegen in Yin (Sanayou yogadocentenopleiding) *

  • 2020 Yin yogadocent 1, inclusief bijscholing: verdieping in Anatomie & Bewegen in Yin (Sanayou, Manja Weijers) *

  • 2020 Yin Yoga verdieping in anatomie (Manja Weijers Fysiotherapie)

  • 2020 The art of sequencing (EkhartYoga academy)

  • 2019 Yogadocent level 2, inclusief bijscholing: verdieping in Anatomie & Bewegen in Yang deel 2 (Sanayou, Manja Weijers) *

  • 2019 Online Critical Alignment Yoga Programma  (Yoga Ommen)

  • 2019 Yogadocent level 1, inclusief bijscholing: verdieping in Anatomie & Bewegen in Yang deel 1 (Sanayou, Manja Weijers) *

* Flow, Aligment en Yin Yoga (RYT 200 erkend door de Yoga Alliance)

 

 

Christel de Jong

 

Mijn naam is Christel de Jong en mijn motto is: ‘hoe ouder hoe soepeler’.

Gedurende mijn hele leven ben ik al op zoek naar mijn passie. En die heb ik gevonden bij yoga. Tijdens mijn yoga opleiding werd ik pas echt enthousiast over yoga. Omdat we dagelijks de asana’s (houdingen) moesten oefenen, merkte ik dat mijn lichaam steeds soepeler en sterker werd. Ook voelde ik me stabieler en kreeg ik meer zelfvertrouwen.

Niet alleen de asana’s deden en doen veel met mijn lichaam ook de pranayama’s (ademhalingsoefeningen) hebben een positieve werking.
Ook leer ik de grenzen van mijn lichaam te respecteren. Niet altijd meer mijn best te doen. Ik vind het leuk om dit ook aan andere mensen over te brengen.